2022-09-01 06:00Pressmeddelande

Falu Rödfärg återupptar succén med 100 nya platser till sitt Ski Team

Fotograf Ulf PalmFotograf Ulf Palm

Efter ett lyckat premiärår med ”Sveriges folkligaste Ski Team” släpper Falu Rödfärg nu platserna till Falu Rödfärg Ski Team 2023, inför Vasaloppets kommande vintervecka. Denna gång välkomnar de både nya och gamla medlemmar till teamet där gemenskap och glädje står i fokus.

Sedan ett par år tillbaka är Falu Rödfärg samarbetspartner till Vasaloppet och är numera ett självklart och uppskattat inslag i deltagarnas Vasaloppsupplevelse. Förra året firade färgtillverkaren Vasaloppets 100-årsjubileum genom att lansera ett eget Ski Team. Då erbjöds 100 platser till de som ville åka Öppet Spår som en del av ”Sveriges folkligaste Ski Team”.

Inför Vasaloppets vintervecka 2023 öppnar Falu Rödfärg nu upp för 100 nya deltagare att ansluta sig till gemenskapen, samtidigt som de även erbjuder alla tidigare deltagare förnyat medlemskap.

Eftertraktade platser

En plats i Falu Rödfärg Ski Team inkluderar startplats i Öppet Spår och ett uppsättning Falu Rödfärg-skidkläder, allt till ett mycket förmånligt pris. Förra året tog platserna slut på bara några timmar, något som gladde Falu Rödfärg.

– Det är alltid lite pirrigt när man provar något nytt, men med tanke på hur oerhört populärt Vasaloppet är, var vi inte oroliga över att platserna i vårt Ski Team skulle stå tomma. Att de däremot skulle ta slut på bara några timmar, det var faktiskt över vår förväntan, säger Martin Haglind, försäljningschef på Falu Rödfärg.

Gemenskap i spåret – och över sociala medier

I samband med lanseringen förra året etablerade Falu Rödfärg en teamhashtag i sociala medier: #FaluRödfärgSkiTeam. Där fick de se en försmak av den gemenskap de senare skulle få uppleva på plats i Vasaloppsarenan.

– Falu Rödfärg Ski Team blev allt vi hade kunnat drömma om, och vi kände en sådan stolthet över våra deltagare som bevisade att gemenskap kan uppstå mellan människor på nästan vilket sätt som helst. Redan månader innan loppet fick vi se värmen och peppen sprida sig genom de hundratals bilder som publiceras under vår teamhashtag. Vi ser väldigt mycket fram emot att få uppleva det igen, säger Martin Haglind.

För att ta en plats i Falu Rödfärg Ski Team 2023, anmäl dig på www.falurodfarg.com/ski-team

Följ Falu Rödfärgs sociala medier för att ta del av uppladdning och inspiration inför loppet och uppdateringar på plats under Öppet Spår.

Om Falu Rödfärg

I över 250 år har Falu Rödfärg tillverkats enligt samma grundrecept, med det unika, naturpigmentet från Falu Gruva. Den mineralrika färgen ger skyddande och bevarande egenskaper på trä och pigmentets naturliga kiselkristaller ger en vacker lyster åt sjöbodar, torp och lador till offentliga byggnader och arkitektritade villor. Idag är företaget ett fristående dotterbolag inom Stora Enso. Som varumärke är Falu Rödfärg ett av landets äldsta.

Martin Haglind
Försäljningschef